عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

در شرایط کاری نرمال(سرعت،فشار،دما) گریس کاربرد زیادی دارد. مزایای آن نسبت به روغن عبارت است از چسبندگی بهتر به برینگ

در شرایط کاری نرمال(سرعت،فشار،دما) گریس کاربرد زیادی دارد. مزایای آن نسبت به روغن عبارت است از چسبندگی بهتر به برینگ و عدم چکه کردن بخصوص در مواقعی که شافت حالت عمودی داشته باشد و نیز عملکردی مشابه کاسه نمد در وقابل ورود بعضی مواد زائد و رطوبت به داخل برینگ. اما باید توجه داشت که گریس زیاد نیز موجب بالا رفتن سریع دما بخصوص در سرعتهای زیاد می شود، بنابراین فقط در مواقعباید برینگ را کاملاً با گریس پر کرد که 30 تا 50 درصد فضای داخل محفظه با گریس پر شده و فضای آزاد کافی جهت انتقال گرما از برینگ به محیط اطراف از طریق گریس امکان پذیر باشد.
فقط در سرعتهای خیلی کم و خطر خوردگی زیاد توصیه می شود که کل محفظه با گریس پر شود. مقادیر نرخ سرعتی که در جداول مشخصات برینگها قید می شوند در مواقعی که از گریس استفاده می شود کمتر از مورد روانکاری با روغن اشست و این به دلیل افزایش ناگهانی حرارت در شروع چرخش برینگ است.  

گریسها روغنهای طبیعی یا مصنوعی هستند(روغن پایه) که با یک غلیظ کننده که عموماً صابونهای فلزی هستند حالت نیمه مایع تا جامد به خود می گیرند و سفتی آن نیز به مقدار غلیظ کننده بستگی دارد. جهت ایجاد خواصی نظیر خاصیت ضد خوردگی عناصر دیگری نیز یه گریس اضافه می کنند. در انتخاب گریس به پارامترهایی نظیر ویسکوزیته روغن پایه، درجه سفتی، دمای کارکرد و خاصیت ضد خوردگی آن باید توجه کرد.