عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

5 تکنیک تشخیص اصل بودن بلبرینگ

 یکی از مشکلاتی که همیشه خریداران بلبرینگ با آن مواجه هستند تشخیص بلبرینگ اصلی از بلبرینگ تقلبی می باشد، که همین امر کار خرید را برای خریداران بلبرینگ و همینطور فروش بلبرینگ را برای فروشندگان بلبرینگ اصلی سخت میکند چرا که خریدار نمیتواند با اطمینان کامل خرید کند و همینطور فروشنده بلبرینگ اصلی نمیتواند مشتری را قانع کند که بلبرینگ ارائه سده از نوع مرغوب و اصلی می باشد چون بسیاری از رقبا بلبرینگ های تقلبی را با قیمت کمتری به مشتری پیشنهاد داده اند.
 
با توجه به اینکه در ایران به علت تحریم ها نمایندگی فروش بلبرینگ وجود ندارد پس ناچار مشتری ها باید خود اصالت کالا را تایید کنند و با اطمینان خرید کنند.
از این رو برخی از مواردی که میتواند به تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی به خریداران بلبرینگ کمک کند را در اینجا بیان می کنیم.
 
1- بسته بندی و شکل ظاهری: هر چقدر هم که تلاش شده باشد که بسته بندی و جعبه بلبرینگ تقلبی شبیه نمونه بلبرینگ اصل باشد اما در نهایت با هم تفاوت هایی دارد برای تسخیص این تفاوت به رنگ بسته بندی و شکل جعبه به خوبی دقت کنید.
 
2- نوع فونت و حک روی بلبرینگ: هر شرکت تولید کننده بلبرینگ برای نوشتن شماره فنی روی بلبرینگ از فوت مخصوص و خاص خود استفاده میکند و این اندازه و نوع فونت مهم است با توجه به این فونت میتوان تا میزان زیادی به اصلی بودن و تقلبی بودن بلبرینگ پی برد.
 
3- کشور سازنده: شرکت هایی مثل شرکت SKF و FAG بلبرینگ های تولیدی خود را با توجه به شماره فنی ها در کشور های مختلفی تولید میکنند و برای مثال اگر بلبرینگ 608.2Z را در ایتالیا تولید کنند (که معمولا اینطور است) و شما بلبرینگ 608.2Z ایی خریداری کنید که ساخت آلمان باشد قطعا تقلبی است.
 
4- با توجه به کاتالوگ: به کاتالوگ مراجعه کنید و کد ها را چک کنید شما باید دقیقا همان کدی که توی کاتالوگ نوشته شده است را روی بلبرینگ و جعبه بلبرینگ ببینید. دانلود کاتالوگ بلبرینگ
 
5- قیمت بلبرینگ: بهتر است کمی منطقی باشیم و قیمت بلبرینگ هایی که نیاز داریم را به صورت یورویی و دلاری از سایت های خارجی چک کنیم و با قیمت روز دلار و یورو همینطور با اضافه کردن هزینه های حمل و نقل و انبار داری و سود فروشنده بسنجیم که بلبرینگ مد نظر ما تقریبا باید چه محدوده قیمتی داشته باشد.