عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

چه نكاتي را بايد به هنگام نصب بلبرينگ اس كااف بخاطر داشته باشيم ؟

بلبرينگ هاي SKF را بايد در محلي خشك و بدون گرد و غبار و دور از ماشين آلات براده برداري و آلوده‌كننده نصب كرد هنگامي كه بلبرينگ SKF در محل‌هاي باز نصب مي‌شود، اكثرا براي بيرينگ‌هاي بزرگ، بايد بلبرينگ و محل نصب را از آلوده شدن با گرد و غبار، كثيفي و رطوبت محافظت نمود، تا عمل نصب به درستي انجام گيرد. براي اين منظور بايد از اجزاي ماشين بايد به كمك كاغذ مومي  و يا فويل (Foil) پوشانده شوند.

آماده سازي قبل و بعد از جا زدن

كليه ابزارها، تجهيزات مورد نياز بايد قبل از نصب در دسترس باشند. مطالعه دستورالعمل‌ها براي تعيين ترتيب صحيح نصب و در آوردن اجزاي مختلف، توصيه مي‌شود.
نشيمنگاه‌ها، شفت‌ها، آب‌بندها و ديگر اجزاي چيدمان بيرينگ‌ها را از نظر تميزي، خصوصاً باقيمانده براده ناشي از ماشينكاري سوراخ ها و شيارها، بايد بررسي شود.
سطوح ماشينكاري نشده بايد از مواد ريخته‌گري تميز شده باشند و لبه هاي تيز و ناصاف هموار گردند.

دقت ابعادي و شكلي همه اجزاي چيدمان بلبرينگ لازم است بررسي شوند. بيرينگ‌ هاي SKF فقط وقتي كه اجزاي جانبي آن‌ها دقت‌ها و تلرانس‌هاي لازم را داشته باشند عملكرد بهتري خواهند داشت. قطر شفت‌هاي استوانه‌اي و محل نشستن بيرينگ‌ در نشيمنگاه را بايد در دو مقطع و در چهار قطر به كمك گيج اندازه‌گيري كرد  . محل نشستن بلبرينگ هاي skf بر روي شفت‌ها مخروطي را با رينگ‌گيج، گيج‌هاي مخصوص مخروطي و يا ميله‌اي سينوسي بررسي مي‌كنند