عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

نقش کاسه نمد مجزا در بلبرینگ ها چیست

ساده ترین نوع این کاسه نمدها در فاصله بسیار کمی از خروجی شافت، ازبلبرینگ  قرار گرفته، آب بندی مطلوبی ایجاد می کند. با ایجاد چند شیار در داخل محفظه در محل خروجی شافت مقداری گریس در شیارها ذخیره می شود که از ورود مواد اضافی از زیر کاسه نمد به داخل محفظه جلوگیری می کند.
در کاسه نمد غیرمالشی، درزها ممکن است به صورت عمودی، افقی یا عمودی افقی باشد
کاسه نمدهای چند لایه نیز وجود دارند که از نوع اول مؤثرترند؛ نظیر کاسه نمدهای مارپیچی Labyrinth واشرهای آب بند Sealing Washers نیز حالت کاسه نمدهای مارپیچی را داشته، غیرمالشی، مؤثر و ارزان قیمت هستند. با افزایش تعداد واشرها در جلوی برینگ، خاصیت آب بندی نیز افزوده می شود.
کاسه نمدهای نمدی (Felt Seals) که در روانکاری با گریس استفاده می شوند، ساختمان ساده ای داشته و در مواردی که سرعت تا m/s 4 و دما تا 100ºC باشد، استفاده می شوند.
واشرهای فنری Spring Washers نیز نوع دیگر کاسه نمد هستند و با دارا بودن ساختمان ساده و اشغال فضای کم، آب بندی مؤثری را در موارد روانکاری با گریس ایجاد می کنند.
کاسه نمدهای لبه دار شعاعی radial Lip که از نوع مالشی بوده و در موارد روانکاری با روغن استفاده می شوند، بالاترین میزان مصرف را دارند. کاسه نمد عموماً لاستیکی بوده که توسط یک رینگ فلزی تقویت می شود یا در داخل یک بدنه فلزی جا زده می شود.
لبه کاسه نمد از لاستیک مصنوعی بوده و توسط یک فنر که در داخل آن تعبیه شده بر روی شافت پرس می شود. محدوده دمایی کارکرد آن 40ºC – الی 200ºC+ و برای سرعتهای m/s 4 تا مناسب هستند.