عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

عملیات نصب بلبرینگ ها

از جمله قطعات مورد استفاده در ساختمان پمپ های سانتریفیوژ، بلبرینگ ها هستند که وظیفه اصلی آن ها، تحمل نیروهای شعاعی وارد شده بر شافت پمپ می باشد. نحوه صحیح نصب (جازدن) و یا خارج کردن این قطعات از شافت پمپ بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورت عدم نصب اصولی این قطعات، عمر مفید آن ها به شدت کاهش می یابد. ضمن اینکه ممکن است نحوه کارکرد پمپ نیز دچار مشکل شود. در زیر به بخشی از نکات مهم حین نصب بلبرینگ ها اشاره می شود:

✅ قبل از عملیات نصب بلبرینگ، بایستی از تمیزی سطحی که قرار است عملیات تعویض بر روی آن صورت گیرد، اطمینان حاصل نمود.

✅بایستی ابعاد شافت و هوزینگ بررسی شود و از کیفیت محل قرارگیری بلبرینگ ها بر روی شافت اطمینان حاصل شود.

✅بلبرینگ های با کیفیت، معمولا درون یک پکیج نگهدارنده، نگهداری می شوند. اپراتور فقط زمانی باید بلبرینگ را از پکیج مخصوص آن خارج نماید که آن را بلافاصله روی شافت جا بزند. اگر در صورت خروج بلبرینگ از پکیج، به هر دلیلی عملیات نصب بلبرینگ به تعویق بیفتد، بایستی بلبرینگ را با فویل یا کاغذ واکس پوشاند.

✅به هنگام نصب بلبرینگ، به هیچ وجه نباید نیروی لازم جهت جا زدن آن، بصورت مستقیم به ساچمه ها و یا کیج نگهدارنده ساچمه ها وارد شود.

✅برای جا زدن بلبرینگ نبایستی از ضربات ناگهانی استفاده نمود.

✅اگر قطر خارجی بلبرینگ از ۱۰۰ میلی متر بیشتر باشد، بایستی جهت نصب آن، ابتدا بلبرینگ گرم شود. معمولا در این حالت بلبرینگ به وسیله هیتر مخصوص، تا دمای ۶۵ درجه سانتی گراد حرارت می بیند. حرارت منتقل شده به بیرینگ ها بسته به شرایط فیتینگ، نهایتا می تواند تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد تعیین شود. در دمای بیش از ۱۲۰ درجه سانتی گراد، گریس مورد استفاده در بلبرینگ خاصیت خود را از دست داده و یا شیلد، سیل و کیج مورد استفاده در بلبرینگ از بین می روند