عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

بلبرینگ های دارای نشت بند کم اصطکاک شرکت NTN

دو مورد از مسائل مطرح در خصوص بیرینگ های مورد استفاده در گیربکس ها، عبارتند از طول عمر بیرینگ ها و میزان اتلاف انرژی در آن ها. یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری از خرابی زودهنگام بیرینگ ها، استفاده از انواع نشت بندها برای جلوگیری از خروج روانکار و ممانعت از ورود آلودگی به داخل بیرینگ ها می باشد.

در محیط هایی از قبیل گیربکس ها به دلیل وجود براده های ریز ناشی از عملکرد چرخ دنده ها، استفاده از بیرینگ های دارای نشت بندهای تماسی به منظور اطمینان از عدم ورود آلودگی به داخل بیرینگ ها مرسوم بوده است. اما تماس میان نشت بند و رینگ داخلی در حال چرخش موجب افزایش میزان اصطکاک به خصوص در سرعت های بالا می شود که این امر به نوبه خود موجب اتلاف انرژی و افزایش میزان مصرف سوخت می گردد. با توجه به تأکید تولیدکنندگان به تولید محصولات دارای مصرف انرژی کمتر و افزایش سرعت های چرخشی در گیربکس های جدید، تمرکز بر تولید و استفاده از نشت بندهایی است که با وجود محافظت مناسب از بیرینگ ها، مانع تولید بیش از حد گشتاور اصطکاکی در حین کار بیرینگ شوند.
کاسه نمد کم اصطکاک

 

پیشتر، تولیدکنندگانی از قبیل SKF اقدام به تولید این نوع بیرینگ ها نموده بودند و به تازگی شرکت NTN نیز اقدام به توسعه بلبرینگ های دارای نشت بندهای بسیار کم اصطکاک به منظور استفاده در گیربکس ها نموده است. نشت بندهای معرفی شده توسط شرکت NTN، تا حد زیادی مانع از ورود آلودگی ها به داخل بیرینگ می گردند و از طرف دیگر، گشتاور چرخشی مقاوم در این بیرینگ ها، نسبت به نمونه های معمولی تا ۸۰ درصد کاهش یافته است. این موفقیت به لطف اصلاح هندسه پروفیل نشت بندها به دست آمده است.