عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

انواع گوناگونی از بلبرینگ ها وجود دارد که هرکدام برای اهداف مختلفی به کار گرفته می شوند

انواع گوناگونی از بلبرینگ ها وجود دارد که هرکدام برای اهداف مختلفی به کار گرفته می شوند. آنها شامل بلبرینگ های ساچمه ای، غلتکی، رانشی ساچمه ای، رانشی غلتکی و غلتکی نوک تیز.

بلبرینگ های ساچمه ای

بلبرینگ های ساچمه ای به احتمال زیاد شایع ترین نوع بلبرینگ ها هستند. این نوع از بلبرینگ ها در اکثر وسایل از کفش های اسکیت معمولی گرفته تا هارد درایو ها دیده می شوند. آنها می توانند هم بارهای چرخشی و هم بارهای رانشی را تحمل کنند و معمولا در مواقعی کاربرد دارند که بار مربوطه نسبتا کوچک باشد.

در یک بلبرینگ ساچمه ای بار از شیار بیرونی به ساچمه و از ساچمه با شیار درونی منتقل می شود. از آنجا که شکل ساچمه ها کروی است سطح تماس آن با شیارهای داخلی و بیرونی بسیار کم بوده و به شکل یک نقطه است که به آن اجازه می دهد به راحتی بچرخد. اما این بدان معنی است که کل بار نیز تنها به ناحیه کوچکی وارد می شود لذا در صورت افزایش بارT شکل ساچمه ها تغییر کرده و در مواقعی له می شوند.

بلبرینگ های غلتکی

از بلبرینگ های غلتکی در کاربردهایی چون تسمه های زنجیری که می بایست بارهای حجیم چرخشی را تحمل کنند، استفاده می شود. در این بلبرینگ غلتک ها استوانه ای شکل هستند لذا سطح تماس آنها با شیارهای بیرونی و داخلی نقطه ای نبوده بلکه به شکل خط می باشند. این خاصیت باعث می شود که بار مربوطه روی فضای بیشتری پخش شود که به بلبرینگ های غلتکی این امکان را می دهد تا نسبت به بلبرینگ های ساچمه ای بار بیشتری را تحمل کنند. در هر صورت این نوع از بلبرینگ ها نیز برای حمل مقادیر زیاد بارهای رانشی طراحی نشده اند. گونه خاصی از این نوع بلبرینگ ها که به آنها بلبرینگ های سوزنی هم می گویند، از استوانه های با قطر بسیار کم ساخته می شوند. به همین خاطر این نوع بلبرینگ می توانند در فضاهای تنگ و متراکم نیز کاربرد داشته باشند